Vad innehåller basgarderoben?

Det är oftast samma saker som räknas upp när man pratar om "Basgarderoben" och helt ärligt så passar denna basgarderob långt ifrån alla. Vi har inte samma stil och känner oss inte bekväma i samma saker. Så det jag har gjort är att försöka tänka vad som är min perfekta basgarderob och vad jag skulle känna mig mest bekväm i efter mina förutsättningar. Några viktiga saker att tänka på är t.ex. "Vilken stil har jag?" "Vad kräver mitt jobb?" "Vad trivs jag i?". Det är ingen idé att bygga en basgarderob om du inte bygger den efter dina egna behov och förutsättningar. Om du gör det kommer den ändå inte uppfylla syftet.
 
Så, efter att jag tänkt på detta ett tag så började jag skriva en lista på vad jag tycker att min basgarderob bör innehålla och jag kom fram till detta:
 
  • Vit, grå, marin & svart t-shirt
  • Svarta & mörkblå jeans
  • Skinnbyxor
  • Kostymbyxor
  • Kavaj
  • Tröjor i kashmir & merinoull
  • Blusar & linnen
  • Vit lös skjorta
  • Kofta i längre modell
  • Little black dress
  • Pennkjol
  • Kappa
  • Pälsjacka
  • Skinnjacka
  • Klassiska svarta pumps
  • Boots
  • Sneakers
  • Ballerinaskor/Loafers
  • Kvalitetsväska, tillräckligt stor för att få ner en dator
  • Clutch
  • Signatursmycken

Med detta i min garderob är jag säker på att varje klädval skulle bli enklare och gå snabbare. Så nu när jag har gjort upp en lista är det bara att börja bygga.  
 
  
Allmänt | |
Upp