Take/Toss

För att kunna skapa min perfekta basgarderob kände jag att jag behövde göra en inventering av min nuvarande. Idag har jag därför rensat hela garderoben. 


Jag började med att skriva dessa tre lappar. Kläder som uppfyller syftet med"basgarderoben" eller kläder som jag använder mycket hamnade i Spara-högen. Kläder som jag inte använder men som är i bra skick hamnade i Ge bort/Sälj och kläder som var trasiga eller hade fläckar som inte gick bort hamnade i Återvinn. 

Såhär blev resultatet efter första rensningen. Högen längst till vänster är Spara, mitten är Ge bort/Sälj och den längst till höger är Återvinn. 


Efter att jag gjort detta en gång så gick jag igenom Spara-högen en gång till. Jag testade allt och det som inte passade hamnade i Ge bort/Sälj-högen. Här måste påpekas att många av mina favoritplagg rök. Men man måste vara hård mot sig själv, om plagget inte sitter bra eller känns bekvämt kommer det inte till användning och då är det bättre att rensa bort och ge plats åt nya favoriter. 

Min garderob blev både mindre och mer lätt överskådlig. Har jag tur lyckas jag även sälja de flesta plaggen och kan tjäna ett startkapital till Basgarderoben. 



Allmänt | |
Upp