Kvalité

När jag bygger min basgarderob kommer jag tänka på att köpa kläder av god kvalité. Dels för att kläderna håller bättre men också för att jag vet att jag kommer ta bättre hand och kläderna då. Tänk på det själv, om du köper en t-shirt för 50 kr på H&M kommer du då ta hand om den lika väl som en t-shirt som kostar 500 kr? Förmodligen inte. Genom att ta hand om kläderna kommer jag inte heller behöva köpa nytt lika ofta.
Sen kommer jag även tänka på hög kvalité på grund av miljön. Genom att köpa kvalitetsplagg som håller länge konsumerar jag inte lika mycket vilket är bättre för miljön.
 
Om ni tycker att det känns mycket att betala 500 kr för en t-shirt tänk då på plaggets PPA (Pris Per Användning). Om du använder t-shirten för 50 kr en gång men t-shirten för 500 kr 10 gånger så är det slutgiltiga priset egentligen detsamma. Köp bara kläder som du vet kommer ha ett lågt PPA.
 
       
 
Allmänt | |
Upp